Technokultúra⎪Háló⎪Vállalati tájak⎪Kibertér⎪Virtuális horizontok⎪Hiperdimenzió⎪Home Page⎪Hu⎪En | |||
2001-ben az elképzeltnél józanabb korba érkeztünk: az űr meghódítására, az emberi határok kiterjesztésére irányuló víziókat elnyomja a klónozás és az üvegházhatás – vélt vagy valós – rémképe. A tempót a (vélt vagy valós) tudományos és gazdasági szükségszerűség diktálja, miközben a tudományos fikció átitatja mindennapjainkat. Mélyi József, 2001: science + fiction / tudomány és fikció kiállítás és eseménysorozat, Budapest, 2001 >>> |
|||
Sárosi Anita, Avatar, 2004, videó, 0’30 >>> | |||
Az avatar szó jelentése „aki alászáll”. Én úgy döntöttem, hogy „elkészítem” a saját avataromat a virtuális térben, azoknak a technikai eszközöknek a segítségével és sajátos használatával, amelyek lehetőséget teremtenek számunkra, hogy megteremtsük azt a valóságot, amit magunknak választunk. | |||
Játék: A munka és a kommunikáció jövője, 6. nemzetközi Vilém Flusser szimpozion Előadó: Benda Lubor, 1997 >>> |
|||
A virtuális valóság lényegének megértetéséhez a számítógépes 3D akciójátékok a legalkalmasabb eszközök. Könnyen hozzáférhetőek, nem igényelnek speciális hardvert és a kibertér környezetének „természetes” fejlődését mutatják be. | |||
McKenzie Wark: A Hacker Manifesto |
|||
>>> >>> >>> | |||
Pár órára Cyberia illúzióját kaptuk. Megint arra gondoltam, hogy történelmi időket élünk, s hogy közeleg a hiperdimenzió. Kömlődi Ferenc, 1999 |
|||
FEL! |