TechnokultúraHálóVállalati tájakKibertérVirtuális horizontokHiperdimenzióHome PageHuEn
 
 
2001-ben az elképzeltnél józanabb korba érkeztünk: az űr meghódítására, az emberi határok kiterjesztésére irányuló víziókat elnyomja a klónozás és az üvegházhatás – vélt vagy valós – rémképe. A tempót a (vélt vagy valós) tudományos és gazdasági szükségszerűség diktálja, miközben a tudományos fikció átitatja mindennapjainkat.
Mélyi József, 2001: science + fiction / tudomány és fikció kiállítás és eseménysorozat, Budapest, 2001 >>>
 
Sárosi Anita, Avatar, 2004, videó, 0’30 >>>
Az avatar szó jelentése „aki alászáll”. Én úgy döntöttem, hogy „elkészítem” a saját avataromat a virtuális térben, azoknak a technikai eszközöknek a segítségével és sajátos használatával, amelyek lehetőséget teremtenek számunkra, hogy megteremtsük azt a valóságot, amit magunknak választunk.
 
Játék: A munka és a kommunikáció jövője, 6. nemzetközi Vilém Flusser szimpozion
Előadó: Benda Lubor, 1997 >>>
A virtuális valóság lényegének megértetéséhez a számítógépes 3D akciójátékok a legalkalmasabb eszközök. Könnyen hozzáférhetőek, nem igényelnek speciális hardvert és a kibertér környezetének „természetes” fejlődését mutatják be.
 
 

McKenzie Wark: A Hacker Manifesto

>>> >>> >>>
 
 
 
Pár órára Cyberia illúzióját kaptuk. Megint arra gondoltam, hogy történelmi időket élünk, s hogy közeleg a hiperdimenzió.
Kömlődi
Ferenc, 1999
 
 
 
 
FEL!